Да се подготвят високо квалифицирани специалисти в областта на методиката на обучението по изобразително изкуство, които решават компетентно и творчески актуални проблеми от теорията и художествената практика и извършват задълбочени изследвания в широкия спектър на обучението по изобразително изкуство на всички нива.
В резултат на обучението си и проведената изследователска дейност студентите придобиват:
-
професионални умения и опит в творческата дейност;
-
компетентност и умения за реализиране на образователни авторски проекти;
-
умения за планиране, прогнозиране, провеждане, ръководство, контрол и оценяване на продуктите на процеса на обучение, осъществяван в образователните институции;
-
комуникативни умения, умения за работа в група за оптимално реализиране на педагогически взаимодействия;
-
общи и специални умения за работа по развитие на изобразителните способностите учениците;
-
активна позиция, отговорност и съзнателност при изпълнение на учебните и професионалните ангажименти;
-
нагласа за иновационни решения, съобразно личностния и социален контекст на учащите;
-
креативност и вариативност при ориентиране в различните ситуации;
-
умения за изследователска и проектна дейност;
-
умения за създаване на научна разработка, за научна защита и аргументация;
-
умения за работа в мултикултурна образователна среда;
-
умения за използване на съвременни информационни технологии.
Възможности за стажове и практики:
Практическата подготовка се осъществява чрез задължителните за професионалната квалификация форми : Хоспетиране, Текуща педагогическа практика и Преддипломна педагогическа практика, обезпечени с необходимия хорариум часове.
Образователната програма предлага и възможности за реализиране на обучение и практики в европейски висши образователни институции по Програма ЕРАЗЪМ+.
Минимални стандартни изисквания за дипломиране:
Срок на обучение в семестри: 8, кредити: 249
Дипломиране - две части:
-
Писмен държавен изпит по Методика на обучението по изобразително изкуство, История на изобразителното изкуство, Естетика и Теория на изкуството включва равен брой въпроси от изброените дисциплини.
-
Държавен интегриран практико-приложен изпит по изобразително изкуство се полага пред държавна изпитна комисия, чийто състав се определя със заповед на ректора на висшето училище. В състава на комисията задължително се включва учителят, при когото е провеждана преддипломната педагогическа практика и преподавател от висшето училище. Минималният брой на уроците , изнесени от всеки обучаван, е от 10 до 20 изнесени урока.
Завършилите бакалавърската образователна програма “Педагогика на обучението по изобразително изкуство” придобиват право да организират и провеждат възпитателна, учебна, научно-методическа, организационно-управленска, експертна, консултативна и културно-просветна дейност в образователната система, в структури с културно-просветен и административно-управленски характер, както и в обществени организации.