Специалност „Маркетинг" е практически ориентирана специалност и обхваща всички дейности, свързани с продукта, пазарите, клиентите и конкурентите. Доброто познаване на маркетинга и използването на пълните му възможности води до значително увеличаване на продажбите на продуктите, произвеждани от компанията и до нарастване на печалбите й.
Студентите придобиват специализирани знания, умения и компетентности в сферата на: разработване на продуктова и иновационна политика на фирмата; осъществяване на пазарна сегментация, избор на целеви пазар и успешно позициониране на продукти; управление на комуникационния процес на фирмата и оптимизиране на структурата на промоционните дейности; планиране и провеждане на маркетингови изследвания; прилагане на стратегическо планиране; прогнозиране и развитие на нови бизнес дейности и др.
Успешно завършилите специалността придобиват професионална квалификация „икономист-маркетолог” и могат да се реализират като маркетингови специалисти и мениджъри в маркетинг, рекламни или PR агенции, в предприятия, в държавни и общински институции, в нестопански организации.
906