В програмата могат да се включат бакалаври (или магистри) по филология, обществени комуникации и информационни науки, маркетинг, философия, политология, психология, етнология.
Ако несъвършенствата и грешките в медиите и рекламата Ви правят неприятно впечатление, Вашият езиков усет е изострен и ефективен. В този случай магистърската програма „Език и стил на медиите и рекламата. Подготовка и редактиране на текстове“ ще Ви помогне да повишите своята професионална компетентност, свързана със създаването и обработката на медийни текстове и рекламни послания. Ако не виждате никакви недостатъци, или сте попаднали на текстове, написани от завършили тази програма, или имате пропуски в познанията си. В този случай магистърската програма ще Ви помогне увлекателно да ги запълните и бързо да се усъвършенствате.
***
Езикът, който днес се използва в средствата за масова комуникация и в рекламата, е една от основните форми на националния език. Той се превръща в модел на престижно речево поведение, който оказва значително влияние върху нормите на книжовния български език. Това е основателна и сериозна причина задълбочено и прецизно да се изучават характеристиките на медийния и на рекламния дискурс, както и възможните компромиси между „езика на медиите“ и книжовните норми.
В процеса на обучение се получават базови теоретични познания за съвременния български език и неговото нормативно устройство, както и за основните дисциплини, изучаващи медиите и рекламата в различни аспекти, с акцент върху речевата култура. Изграждат се практически умения за работа с текст – теория и практика на текста, теория и практика на редактирането, езиково редактиране и коригиране. Магистърската програма позволява самоусъвършенстване и дава възможност за удовлетворяване на личните предпочитания при избираемите и факултативните дисциплини.