Език на медиите и рекламата. Подготовка и редактиране на текстове

История
Език на медиите и рекламата. Подготовка и редактиране на текстове

Специалност: Език на медиите и рекламата. Подготовка и редактиране на текстове

Форма на обучение: Редовна/Задочна

Образователно-квалификационна степен: Магистър

Срок на обучение: 2 семестъра

Професионална квалификация: Магистър филолог. Редактор на медийни и рекламни текстове

Направление: 

Факултет: Филологически факултет

Катедра: Катедра по съвременен български език

Ръководители на програмата:
     проф. д-р Валентина Бонджолова (тел.: 062/618-270; email: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.)
     проф. д-р Антон Гецов (тел.: 062/618-262; email: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.)

Представяне

В програмата могат да се включат бакалаври (или магистри) по филология, обществени комуникации и информационни науки, маркетинг, философия, политология, психология, етнология.

Ако несъвършенствата и грешките в медиите и рекламата Ви правят неприятно впечатление, Вашият езиков усет е изострен и ефективен. В този случай магистърската програма „Език и стил на медиите и рекламата. Подготовка и редактиране на текстове“ ще Ви помогне да повишите своята професионална компетентност, свързана със създаването и обработката на медийни текстове и рекламни послания. Ако не виждате никакви недостатъци, или сте попаднали на текстове, написани от завършили тази програма, или имате пропуски в познанията си. В този случай магистърската програма ще Ви помогне увлекателно да ги запълните и бързо да се усъвършенствате.

***

Езикът, който днес се използва в средствата за масова комуникация и в рекламата, е една от основните форми на националния език. Той се превръща в модел на престижно речево поведение, който оказва значително влияние върху нормите на книжовния български език. Това е основателна и сериозна причина задълбочено и прецизно да се изучават характеристиките на медийния и на рекламния дискурс, както и възможните компромиси между „езика на медиите“ и книжовните норми.

В процеса на обучение се получават базови теоретични познания за съвременния български език и неговото нормативно устройство, както и за основните дисциплини, изучаващи медиите и рекламата в различни аспекти, с акцент върху речевата култура. Изграждат се практически умения за работа с текст – теория и практика на текста, теория и практика на редактирането, езиково редактиране и коригиране. Магистърската програма позволява самоусъвършенстване и дава възможност за удовлетворяване на личните предпочитания при избираемите и факултативните дисциплини.

Конкретните цели на обучението са:

  • да се разширят базовите познания за съвременния български език като система и за неговата нормативност;
  • да се дадат теоретични познания и практически указания за функционирането на езика в медиите и рекламата, както и за разнообразните прояви на целенасочената употреба на неговите единици;
  • да се формират и да се затвърдят практическите умения за работа с конкретни текстове в различните етапи от създаването до редактирането им, които са необходими както в журналистическата практика, така и в рекламната дейност.

Придобитите актуални знания и практически опит, съобразени с динамичните и комплицирани процеси в медиите и рекламата, позволяват да се оптимизират езиковите качества на текстове, предназначени за медийно разпространение и реклама. Това е сериозно предизвикателство за всеки автор, редактор и копирайтър. Редакторските умения са неделима част от отличното владеене на българския език и високата речева култура.

Професионална реализация

Усвоените знания и умения позволяват на предпочелите тази магистърска програма да се реализират успешно в широк кръг социокултурни сфери, свързани с подготовката и редактирането на медийни и рекламни текстове. Те могат да работят като редактори в информационни и рекламни организации (национални, регионални, местни) и в културни институции; като журналисти, репортери, водещи в печатни и в електронни средства за масово осведомяване; като медийни и рекламни експерти; като специалисти в неправителствени организации, които се занимават с медии и реклама; като блогъри и др.

Успешно завършилите магистърската програма могат не само да подобрят и да ускорят своето кариерно израстване, но и да усъвършенстват образователното и научното си развитие.

 

Гаранция за успех

Гаранция за Вашия успех са:

  • Квалифицирани преподаватели;
  • Гъвкави форми на обучение;
  • Възможност за обучение в страните, чиито езици изучаваш по програми за образователен обмен /програми на ЕС, на фондации и правителства/;
  • Стажове и летни практики, които дават реални практически знания и умения;
  • Атрактивно, иновативно и конкурентно обучение.

ОЩЕ – ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА СПОРТ, ЗА РАЗНООБРАЗНО ПРЕКАРВАНЕ НА СВОБОДНОТО ВРЕМЕ, ЗА ЗАБАВЛЕНИЯ ВЪВ ВЕЛИКО ТЪРНОВО.

ИЗБЕРЕТЕ СИГУРНОСТТА – ИЗБЕРЕТЕ ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ В БЪЛГАРИЯ!

Великотърновски университет - Лого 3